Over Florere Kids ~ Psychomotorische begeleiding
‘Ik weet zeker dat ze het kan, maar om één of andere reden komt het er niet uit.’
‘Het oefenen met lezen is elke dag weer een strijd, heb je nog een tip?’
‘Tja, hij is gewoon een beetje onhandig’
‘Het is maar goed dat z’n hoofd vast zit, anders zou hij die nog vergeten’
Zomaar wat uitspraken die ik in mijn loopbaan voorbij heb horen komen.
En die bij mij ergens iets triggerden.
Want hoe kwam dit toch? En nog belangrijker… wat kon ik hier aan doen?
Mijn naam is Naomi Stam en al 15 jaar ben ik werkzaam in het onderwijs.
Al snel merkte ik dat mijn hart uitgaat naar kinderen die net wat meer creativiteit en/of aandacht vragen dan in het basisaanbod op scholen wordt geboden.
Kinderen waarvan ik voelde ‘er zit meer in dan eruit komt’, daar wilde (en wil ik nog steeds) iets mee!
Na het volgen van twee master-opleidingen (Special Educational Needs en Interne Begeleiding) heb ik jaren gewerkt als intern begeleider en groepsleerkracht.
Dat beviel best goed, maar ik bleef tegen situaties aanlopen waarin ik het gevoel had een puzzelstukje te missen.
Toen ik de opleiding tot Visueel Trainer/Screener en Psychomotorisch Kindercoach volgde kwam het missende puzzelstukje tevoorschijn.
Want wat bleek? Dat meisje waarbij ik dacht ‘er komt niet uit wat er in zit’, had nog enkele actieve reflexen. Dat betekende dat ze de hele dag ontzettend hard aan het werken was, maar het lichaam dusdanig tegenwerkte, dat er niet uitkwam. En die hele zwakke lezer, waarvan we eerst aan dyslexie dachten, bleek ogen te hebben die alle kanten op sprongen. En zie dan maar eens een woord netjes te lezen.
Momenteel volg ik de verdiepende, internationale Rhythmic Movement Training (RMTi), omdat ik er van overtuigd ben dat ik met deze mooie aanpak heel veel kinderen kan helpen.
Mijn missie is om ieder kind een eerlijke kans te geven om goed te kunnen leren. En daarom heb ik FLORERE KIDS opgericht.
Naast het bieden van psychomotorische begeleiding aan kinderen richt ik mij ook op het vergroten van psychomotorische kennis bij leerkrachten en begeleiders in het onderwijs. Want als zij beter weten waar ze op moeten letten, kunnen er nog meer kinderen geholpen worden!
Wanneer ik niet aan het werk ben (voor Florere Kids of als leerkracht in het basisonderwijs), houd ik van zingen, paardrijden, gezelligheid met vrienden of ben ik actief als vrijwilliger bij een manege voor mensen met een beperking.